Recycling: plastic zak pad

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher

Recycling: plastic zak pad




par fthanron » 30/03/12, 08:19

Ik heb dit rapport gisteren gezien (bronartikel http://www.consoglobe.com/du-plastique-pour-paver-les-routes-africaines-cg?utm_source=newsletter_quotidienne) die ik interessant vind als het gaat om het recyclen van plastic zakken en die mij vragen stelt op het gebied van hygiëne / milieu.

Wat denk je van de zwarte dampen die achteraf ontstaan ​​bij de verbranding van plastic voor mannen en voor het milieu?
Misschien heb je ideeën om het systeem te verbeteren?

http://www.dailymotion.com/video/x6jxdv_mali-des-sacs-plastiques-pour-des-p_news?start=2#from=embediframe

Goede dag.
0 x
Frederic
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 30/03/12, 09:16

Ik kende de praktijk ... we hadden er een paar jaar geleden over gesproken op econo.

Met betrekking tot de plastics en de problemen (milieu en gezondheid) die zij vormen, heeft men hier een tamelijk compleet onderwerp: https://www.econologie.com/forums/le-plastiq ... 10117.html

Als niet een andere techniek: Macro zet zijn plastic zak in benzine ... het lost op wat lijkt!
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh

Re: Recycling: van plastic zak naar bestratingsafwerkmachines




par bamboe » 02/04/12, 15:39

fthanron schreef:Wat denk je van de zwarte dampen die achteraf ontstaan ​​bij de verbranding van plastic voor mannen en voor het milieu?


Hallo fthanron,

Inderdaad, deze techniek is noodzakelijk vervuilend ...
De dampen moeten worden gefilterd ...

De macrotechniek maakt branden niet minder vervuilend dan Afrikanen doen ...
Zelfs als de plastic zak niet meer zichtbaar is, wordt alle rotzooi die het samenstelt verbrand in de Macro-motor om door de demper naar buiten te komen ...

Ten minste (voor Europa), wanneer de zak in een stortplaats wordt verbrand, wordt een groot deel van de verontreinigende stoffen gefilterd.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 02/04/12, 15:58

Christophe schreef:fantastic-t10117.html

Als geen andere techniek: Macro zet zijn plastic zak in benzine ...!


Macro gedestilleerd (voor experimentele doeleinden) kunststoffen om ze te transformeren in, gas, benzine, kerosine, diesel, paraffine ..

En tot nu toe betreft het alleen experimentele hoeveelheden (een volle tank troconeuse, 1 liter "diesel" en een blikje kero)

Macro gebruikt ander niet-fossiel afval om zijn motor in te zetten voor het moment ...

Plastofuel veel minder winstgevend ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/04/12, 16:19

0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/04/12, 16:22

Christopher zei:

Macro zet zijn plastic zakken in benzine ... het lost op wat lijkt!


met andere woorden: te veel of niet genoeg! : Cry:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 02/04/12, 16:50

Nou, bedankt voor de info.

Ik hoopte dat een eenvoudige / economische technische oplossing zou kunnen worden voorgesteld / geïmplementeerd om de recyclingvoorwaarden te verbeteren.

Het is niet wat ik begrijp.

Goede middag.
0 x
Frederic
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/04/12, 21:17

Probleem opgelost in Rusland, in plaats van te verbranden, het is gesmolten, het wordt geladen in as verbrandingsovens, om vol te bouwen elementen, stenen, gevelbekleding, enz .. !!!
Het is beter om dit plastic te recyclen in plaats van het te verbranden.

Zie Elephant die de referentie heeft gegeven.

Anderen plastic flessen maken truien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/04/12, 23:50

de plastic zakken zijn meestal gemaakt van polyethyleen of polypropyleen: het brandt zeer goed, polijst niet meer dan stookolie of brandhout, op voorwaarde dat de haard goed werkt

verbranden vuile plastic zak is het beste ding om te doen

ontbinden in wat? polyethyleen vertelt het niet in een eenvoudig oplosmiddel

destil zoals in een raffinaderij is het mogelijk: verhit gemengd met andere koolwaterstoffen, het zal uiteindelijk ontleden en andere brandstof maken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 03/04/12, 09:34

De distillatietesten die we deden. ze zijn gemaakt van HDPE, polypropyleen, polystyreen.

We hebben geen PET gebruikt dat het veel beter recycleert.

Als de destillaties worden gemaakt in dezelfde trajecten van T ° als de aardolieproducten, brandt het in een overeenkomstige motor zonder rook, aan de andere kant is de geur van de brandstof en het verkregen gas nogal irritante soort acroleïne.

Voor een kilogram plastic kan 5% koolstofresten en 1litre van de base worden verkregen die kan worden herdistilleerd om drie of 4-fracties te verkrijgen, anders zal de som van de fracties een liter removeren met 0-resten.

De verkregen brandstof heeft de neiging te oxideren en moet vrij snel worden geconsumeerd of de zuurstoftoevoer behouden.

Ik verbrand geen plastic direct en los het niet direct op in benzine ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 65-gasten