Recycle banden: band recycling

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 17/01/07, 21:32

Tegen wie praat je?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
pichune12
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 13/12/06, 09:24




par pichune12 » 19/01/07, 19:42

Weet u of deze meneer Alain Lepic nog leeft? heb je nog meer informatie over hem? wat ze ook zijn, want ik kan er niets over vinden op het net, niet meer dan in de gouden gids of op minitel in de morbihan!!
Kunt u mij alstublieft snel antwoorden, dank u
0 x
kleine hand
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 11/12/12, 20:32

0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/12/12, 22:51

Welke informatie vind je in deze video?

banden zijn net als olie een energiemijn... en in plaats van er misbruik van te maken, maken we verplichte uitgaven...

zoals bij alle recycling... in plaats van deze materialen een positieve waarde te geven waardoor verzamelaars kunnen leven
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 12/12/12, 08:31

Enkele cijfers en de belangrijkste toepassingen bij herstel...

Zoals bij veel recyclingsectoren wordt het grotendeels gesubsidieerd...

Hier is een goudmijn: http://sciencesetavenir.nouvelobs.com/n ... andon.html open lucht....

Recyvalor, de vereniging die in 2008 werd opgericht om in acht jaar tijd de voorraden oude banden die in Frankrijk waren achtergelaten, te elimineren, gaf dinsdag aan dat ze tot nu toe 4 miljoen banden hadden geëlimineerd om ze te hergebruiken als brandstof in cementfabrieken of als coating voor speelplaatsen.

“We zijn precies op de helft” van het doel dat is gesteld voor deze vereniging van 28 bandenbedrijven en spelers (fabrikanten, dealers, distributeurs), vertelde voorzitter Bénédicte Barbry aan AFP.

Met een snelheid van 8.000 ton per jaar moet in 60.000 meer dan 61 ton banden die achtergelaten zijn op zo'n 2008 in 2016 geïdentificeerde locaties verdwenen zijn, op grond van de overeenkomst die in 2008 met het Ministerie van Ecologie werd ondertekend.

Halverwege werd volgens Recyvalor 31.000 ton banden (het equivalent van 4,1 miljoen eenheden) verwijderd en teruggevonden uit 43 van de 61 geïdentificeerde voorraden.

(...)
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 12/12/12, 19:39

het bericht hierboven gaat over historische bandenvoorraden waarvoor een oplossing gevonden moest worden.

Maar voor het werk in uitvoering, de stroom die permanent arriveert, werkt het behoorlijk goed:

95% van de oude banden gerecycled in Europa

4 december 2012

Gunstige balans. De Europese vereniging van banden- en rubberfabrikanten maakt bekend dat 95% van de in 2011 op het Oude Continent gesloopte banden is opgevangen, vergeleken met 96% in 2010. In totaal gaat het om bijna 3.3 miljoen ton oude enveloppen die zijn ingezameld (+3%). De materiaalterugwinning steeg met 0.5% en de productie van aggregaten en kruimels is in deze context het meest gebruikte middel met 83% van de volumes. De energieterugwinning daalde met 2%. In Europa beheren 14 nationale kanalen namens de ERTMA-leden de inzameling en recycling van gebruikte banden. 60% van de volumes gaat er doorheen.

Beeld



http://www.carideal.com/blog/index.php? ... -en-Europe
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 09/08/15, 20:14

Aliapur: recordverzameling gebruikte banden

Lefiguro.fr met AFP op 21/04/2015

Aliapur, dat het grootste deel van de inzameling en recycling van gebruikte banden in Frankrijk beheert, heeft in 314.000 een recordniveau van 2014 ton ingezameld, of meer dan 41,5 miljoen eenheden, maakte de organisatie dinsdag bekend.

“Dit is de grootste fondsenwerving die we hebben gerealiseerd sinds de oprichting van Aliapur tien jaar geleden”, aldus Eric Fabiew, die op 31 december zijn ambtstermijn als CEO van Aliapur voltooide en dinsdag het jaarverslag van de organisatie presenteerde.

Van dit inzamelvolume werd 274.000 ton gerecycled.
Een deel, ongeveer 16%, werd hergebruikt via tweedehandsverkoop in Frankrijk of in het buitenland, rechtstreeks of na loopvlakvernieuwing voor vrachtwagenbanden. Bijna 30% van de teruggewonnen banden werd omgezet in aggregaten, om een ​​gerecycleerde grondstof te verkrijgen, die bijvoorbeeld wordt gebruikt voor het maken van kunstgras voor voetbalvelden. Tenslotte sloot 53,6% zich aan bij een energieterugwinningscyclus, om als brandstof te dienen voor cementfabrieken in Frankrijk en daarbuiten, maar ook voor een stookruimte in Zweden.


http://www.lefigaro.fr/flash-eco/2015/0 ... usages.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/08/15, 20:57

oude band gerecycled? welke waarde???

rond mijn huis zijn de oude banden waardeloos, de garages moeten betalen om ze kwijt te raken
0 x
brerew
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 12/10/15, 10:25




par brerew » 13/10/15, 08:25

Ik geloof ook dat een oude band niet effectief is, maar ik weet hoe ik de band moet behandelen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 13/10/15, 09:02

chatelot16 schreef:oude band gerecycled? welke waarde???

rond mijn huis zijn de oude banden waardeloos, de garages moeten betalen om ze kwijt te raken


Ze hebben waarde voor degenen die betaald worden om ze te behandelen en de vruchten van recycling door te verkopen...

Schroot (platina buiten gebruik voertuig) was vóór de vakantie bijvoorbeeld ongeveer € 120,- per ton waard voor een voertuig dat rechtstreeks naar de schroothandelaar werd gebracht... Vandaag de dag, met de daling van de Chinese vraag, is deze aankoopwaarde gedaald tot € 20,- per ton....

Heeft u de prijs van een steiltang of hoekstaaf zien dalen???? Idem voor andere metalen materialen...De prijzen zijn iets goeds gedaald..Ga een nieuwe batterij kopen voor je auto...Kijk of de prijs is gedaald...Er zijn mensen die het niets kan schelen, vol met opgravingen onderweg ...En die de prijsstijging meteen zal doorberekenen als de markt weer gaat stijgen...

De vuilnisbakken van een ontwikkeld land (goed beheerd) zijn een goudmijn...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 62-gasten