Photovoltaic Resistive Cost Effective

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par PVresistif » 09/07/18, 18:46

gewoon een info: na de zomerzonnewende zal ik de installatie van mijn sensor aanpassen; inderdaad, deze staat op 75°, er is te veel vermogensverlies, ik zal het overschakelen naar 55/60°.
Aan de andere kant heb ik voor de bp van de variabele weerstand niets redelijks behouden van de forum , ik ga weg zoals het is , geen keus
1 x
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par xboxman4 » 09/07/18, 20:25

Er zijn al succesvolle systemen aan de overkant van de Atlantische Oceaan:
http://www.cyboenergy.com/solutions/pvsolarheating.html
0 x
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par xboxman4 » 09/07/18, 21:16

Er is ook dit onderwerp (in het Engels) dat u zou kunnen interesseren:

http://solarhomestead.com/making-a-sola ... er-heater/
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par PVresistif » 23/09/18, 19:20

Ik heb zojuist mijn elektrische boiler weer in gebruik genomen die sinds 15 juli was gestopt; het is waar dat we uitzonderlijk veel zonneschijn hadden gedurende het eerste jaar dat mijn fotovoltaïsche installatie in bedrijf was.
Dus met 70 vrije dagen schat ik de besparing op 4.5 kWh per dag van mijn elektrische boiler, dus 315 kWh, of in euro's €47; Toegegeven, het is een heel uitzonderlijk jaar geweest, maar toch is het heel bemoedigend, veel meer dan ik had verwacht.
Ik herinner je eraan dat ik een enkele sensor heb die me 100 € heeft gekost, dus ik heb de helft ervan in één zomer betaald ...........
Natuurlijk is mijn PV-installatie een 250 W sensor op een 50 L boiler onafhankelijk van de 200 L elektrische boiler en is het zeker dat ik in de zomer minder moet verbruiken want als het 35°C is, de dagelijkse douche (2 personen) een beetje koeler, dit is best aangenaam; in feite is mijn boiler van 200 liter erg groot.
Ik moedig je aan om erover na te denken, want het enige dat een beetje "complex" is, is de 30V-weerstand (maar die kost heel weinig: 15 gram roestvrij staal, diameter 8 mm); een 30 V installatie is erg "veilig", geen beveiliging, alleen de dubbele thermostaat van de standaard boiler.
Aan de goede luisteraars ............. doe niet alles wat EDF verpest.............
Opmerking: 100 L water van 45°C verbruikt: 100x(45-15)*4.18/3600= 3.5 kWh + 1 kWh aan boilerverliezen, d.w.z. 4.5 kWh/dag (laag rendement).
1 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par PVresistif » 09/11/18, 09:54

Mijn reactie hierop:
er is ook dit onderwerp dat u misschien interesseert: http://solarhomestead.com/making-a-sola ... er-heater/

Mijn project wijkt vrijwillig af van de beschrijving in dit bericht waar elektronica en batterijen worden gebruikt; voor de VS waar elektriciteit duurder is, kan dit interessant zijn (economisch, hoor ik), maar voor Frankrijk niet.
Ik blijf volhouden dat een direct systeem zonder elektronica en met energieaccumulatie (in de hete tank) winstgevend kan zijn.Het kan worden verbeterd door een combinatie van variabele weerstanden, misschien tot op zekere hoogte...
we mogen niet vergeten dat we onze elektriciteit voor een groot deel via onze belastingen betalen (en dat wie zich verwarmt met hout of stookolie ook voor elektriciteit betaalt); ze hebben ongelijk om het niet te consumeren, van mijn kant verbruik ik het minimum, maar ik sluit elke ontkoppeling van het openbare netwerk uit, betaald door mijn belastingen gedurende 45 jaar ..........
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par PVresistif » 09/11/18, 10:08

reactie op dit bericht:
Zonder een psychose te willen maken, aandacht voor het risico op legionella: het is aan te raden om eenmaal per dag bij 60 ° C in de bal te klimmen, ik weet niet zeker of je er de winterdagen bereikt.

legionellose dit is uitgevonden door technocraten, het is duidelijk dat 99% van de warmwatersystemen hier niets tegen bieden waarschijnlijk allemaal hetzelfde een beetje uitgevonden .......... Voor zonnesystemen, dat is het zo'n beetje niet' heb er geen zin meer in..
Legionellose is vooral te wijten aan abnormale lengtes van leidingen: je kunt één keer per dag verwarmen tot 60°C, in de leidingen blijft het water op 25°/30°C.....Daar is geen oplossing voor, daarom is het is dat het niet serieus is of in ieder geval erg overdreven....
Het kapitalisme bevoordeelt wat het voedt...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par sicetaitsimple » 10/11/18, 23:52

PVresistif schreef:reactie op dit bericht:
Zonder een psychose te willen maken, aandacht voor het risico op legionella: het is aan te raden om eenmaal per dag bij 60 ° C in de bal te klimmen, ik weet niet zeker of je er de winterdagen bereikt.

legionellose is uitgevonden door technocraten


Ik was de redacteur van het bericht over legionellose.

Nou ja natuurlijk, legionellose is uitgevonden door technocraten…..

In jouw geval kan het me echter geen moer schelen, want ik ga niet bij jou douchen.
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par PVresistif » 25/01/19, 21:57

Zie website met speciaal hoofdstuk:
http://osenon.free.fr
http en niet https!
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Photovoltaic Resistive Cost Effective




par PVresistif » 24/07/23, 15:26

Met een aangekondigde stijging van 73% toename in elektriciteit (15% 02/23, 10% in 08/23, 17% in 02/24 en 17% in 08/24) zal mijn kleine productie in 18 maanden steeds winstgevender worden ; vanaf 50€ per jaar - d.w.z. 2 jaar om mijn paneel af te schrijven - ga ik naar 87€ / jaar, d.w.z. 14 maanden om af te schrijven!!
Nog steeds 73% in 18 maanden, we komen steeds dichter bij derdewereldlanden! maar het is duidelijk dat de kernbom duidelijk een onschatbare en duizelingwekkende kostenpost is en voortdurend toeneemt, net als het salaris en het aantal banen).
Dank aan de Duitsers dat ze mochten zeggen dat deze stijgingen te danken zijn aan het gas!!! 70 miljard aan EDF-schulden denk ik, het is een absoluut record voor een regering (erger dan de SNCF?). Pfff, we hebben genationaliseerd, de kans is groter dat het failliet gaat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par GuyGadeboisTheBack » 24/07/23, 17:34

0 x

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 79-gasten