Photovoltaic Resistive Cost Effective

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par izentrop » 12/03/18, 09:32

We vinden MPPT 20A minder dan 7 roro, en van 30 A tot minder dan 10, ik vraag me af of er geen bedrog is met de denominatie.

Er is hier sprake van nep-MPPT, maar ik versta geen gesproken Engels?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par Ahmed » 12/03/18, 10:40

Je klikt op het linker icoon rechtsonder (symboliseert een tekst) en je hebt de vrij getrouwe transcriptie* van de songtekst: het is een zeer interessante optie.

* Dit is niet meer dan een vertaling bij benadering, maar een automatisch spraakherkenningssysteem; natuurlijk zijn er een paar minpuntjes met soortgelijke woorden en ook volgens de uitspraak van de auteur van de video's, maar het is nog steeds erg, erg leesbaar en het is zelfs leuk om fouten op te pikken...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par chatelot16 » 12/03/18, 14:02

10 µF en 000A bij 7 khz maakt een rimpel van iets minder dan 1 V op de paneelaansluiting

het is mogelijk om de frequentie te verhogen om de condensator te verkleinen, maar dit is geen goede manier: het verhoogt de verliezen in de transistor als het commando niet snel genoeg is

er wordt aangenomen dat een mos kan worden bestuurd met een lage stroom, maar men moet op zijn hoede zijn voor de gate-drain-capaciteit die het miller-effect veroorzaakt ... en vereist voldoende stuurstroom voor snel schakelen
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par lilian07 » 12/03/18, 14:15

Het is leuk om te zien dat een onderwerp vooruitgaat met de actieve raadpleging van zijn experts.
Zoals wat er nog steeds een ruimte van eenvoud in deze wereld is.
Het zou nodig zijn om zijn berekeningen te kunnen valideren door een passage naar de wet... daarvoor is er Pvresistif
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par izentrop » 12/03/18, 14:49

Bedankt Ahmed, maar het is nog steeds onbegrijpelijk en ik heb het antwoord gevonden, het is alleen PWM.
De nota getuigt hiervan. http://diyprojects.eu/wp-content/upload ... manual.pdf en gedemonteerd zien we niet het zelf dat essentieel is voor de MPPT http://diyprojects.eu/cmtp02-disassembl ... ontroller/ Een echte MPPT vraagt ​​100 euro met een veiligheidsmarge voor een 300 W paneel
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par chatelot16 » 12/03/18, 15:06

dit soort zonneregelaar is de slechtste PWM: een PWM zonder choke of condensator die pas de laadstroom reduceert als de accu vol is

dit soort regelaar heeft het nadeel dat hij de accu van stroom voorziet door middel van een puls, wat absoluut niet gunstig is voor de levensduur van de accu

we zouden een betere PWM kunnen maken zonder MPPT met condensator en choke: zelfs zonder MPPT zou een PWM de nominale spanning van het paneel kunnen aanpassen aan de nominale spanning van de batterij ... het aantal paneelcellen

het grote voordeel van de MPPT is dat hij zichzelf aanpast zolang de paneelspanning binnen het mogelijke bereik ligt
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 169
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 40

Re: Winstgevende fotovoltaïsche weerstand met diode




par PVresistif » 20/03/18, 13:03

Dag
om het herstel te verbeteren denk ik aan een samenstel met twee weerstanden parallel, waarvan 1 met een vermogensdiode die blokkeert onder een spanningsdrempel van bijvoorbeeld 25 V; Dit zou als volgt werken:
- onder 25V: alleen de 6 Ohm weerstand werkt, daarboven werken beide (6 en 14 ohm of 4.2 ohm) en keren we dus terug naar het originele schema; Ik kan gemakkelijk twee draden op de speksteen bedraden, maar aan de andere kant heb ik voor de diode de volgende vragen:
- of vindt u een diode geblokkeerd onder 25 V (en die maximaal 32 V 2.5 A ondersteunt)?
- kunnen we de blokkeerspanning specificeren? of moet je kiezen uit een catalogus
- Wat kost?
- zal het werken of is er een wolf? Ik heb geen kennis van elektrische energie
bevestigde het project met diode
bedankt voor je verhelderende opmerkingen
toebehoren
curve met diode.pdf
(139.53 KB) Downloaded keer 559
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par izentrop » 20/03/18, 14:57

Hallo,
Er zijn zenerdiodes. Ze zijn niet gemaakt om een ​​hoge stroom te ondersteunen en boven de 20 V vinden we er geen, voor schakelen moet je een vermogenstransistor gebruiken.
Het heeft ook een triggercircuit nodig om oscillatie rond de schakelspanning te voorkomen.
We kunnen dat allemaal analoog doen, maar je hebt meer componenten en minder flexibiliteit nodig dan met een microcontroller.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par chatelot16 » 20/03/18, 18:36

een zenerdiode is nutteloos om een ​​weerstand aan te sturen ... wat nodig zou zijn, is de weerstand te vervangen door zenerdiodes

een zenerdiode verwarmt net zo goed als een weerstand en heeft een constante spanning die beter geschikt is voor een fotovoltaïsche dan een eenvoudige weerstand

probleem het is te duur ... nog een probleem de halfgeleiders ondersteunen geen hoge temperaturen ... als het doel is om water te verwarmen, zou er een zeer goed thermisch contact tussen het silicium en het water nodig zijn, en niet een benaderend thermisch contact zoals in speksteen waterverwarmers of de weerstand van de rode waterverwarmer om water te maken op minder dan 100°

er is geen kronkelen c .. voor c ... juist heb je een elektronische regelaar nodig die speciaal is aangepast om het gebruik van een fotovoltaïsche installatie te optimaliseren door een gewone weerstand
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par izentrop » 21/03/18, 10:48

Om de speksteenweerstand zo dicht mogelijk bij de optimale weerstand te brengen die varieert van ongeveer 11 Ohm tot 3.8 Ohm tussen 100 en 250 W, is een eenvoudige en goedkope manier om weerstanden te schakelen met N-type Mosftets.
Op een analoge ingang worden 2 spanningsdrempels ingesteld.
Bijvoorbeeld: als de spanning boven de 32 V stijgt, wordt de weerstand met één stap verlaagd en als deze onder de 25 V komt, wordt de weerstand met één stap verhoogd.
Dit alles kan stap voor stap worden geprogrammeerd met een microcontroller, flexibeler dan in discrete componenten.

Wanneer een voldoende positieve spanning naar de ingang van een N mosfet wordt gestuurd, gedraagt ​​deze zich als een kortsluiting aan de uitgang.
Onder de 6 Ohm staan ​​de weerstanden parallel om de hogere stroom te verdelen.
De verbindingen op de steatietweerstand kunnen worden gemaakt met ommantelde draad voor hoge temperaturen en dominostenen zonder het plastic.

De volgorde van de etappes:

geschakelde ingang - weerstand in Ohm
geen - 11
1 - 8
2 - 6
3 - 5.2
4 - 4.4
4 + 1 - 4
3 + 2 - 3.75
4 + 2 - 3.4
toebehoren
CommutResistances.gif
schematische weergave
CommutResistances.gif (5.42 KiB) 9192 keer bekeken
prod-PV 250 W.gif
prod-PV 250 W.gif (90.21 KiB) 9192 keer bekeken
0 x

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 57-gasten