EPSON: karton honingraat polystyreen VS

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 06/07/15, 15:24

Dus daar wordt de waardering gedaan door de consistentie van het verkregen product te beoordelen: je voegt polystyreen toe totdat je iets verkrijgt dat lijkt op een gewone vernis ... Maak geen mengsel dat te pasteus is, want dan is het moeilijk om iets homogeen te bereiken.

Sorry dat ik niet specifieker ben, maar ik verzeker u dat het in de praktijk niet echt een probleem vormt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 06/07/15, 16:07

Ok ik ga het ding proberen met aceton en terpentine dus (uh benzine kan ook) ... Ik heb op dit moment wat piepschuim afval op voorraad :)

Ik ga zeker een video/fotoreportage maken!
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 06/07/15, 16:17

De vraag of het wel/niet recyclebaar is, doet zich niet meer voor als het product is verboden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/07/15, 20:01

Ahmed schreef:Knagende vraag: bestaat de mogelijkheid van een sortering die niet selectief is?Beeld


ja, het is een angstaanjagend gebrek aan logica van degenen die bevelen

als de sortering niet selectief was, zou het gemengde sortering zijn...

en het mengsel bestaat vaak ... mensen sorteren tussen verschillende soorten afval, en na ophaling door verschillende vrachtwagens is er een podium waar er een probleem is en we mengen alles omdat we moeten evacueren

de enige ECONOLOGISCHE recycling is wanneer het te recyclen materiaal een positieve waarde heeft: wie het verkoopt ... wanneer een materiaal een algemeen aanvaarde waarde heeft, gaat het nooit verloren

de huidige organisatie van recycling op basis van verplichting en verbod is een doodlopende weg... echte recycling is een reële prijs voor recyclebare materialen zodat wie tijd heeft geld verdient met recycling, en wie geen tijd heeft tevreden is met geven aan zijn buurman die tijd heeft

dus voor mij als ik stukken polystyreen maal, heeft het dezelfde waarde als nieuwe isolatie die ik voor de volle prijs zal moeten kopen als ik het oude polystyreen niet terugkrijg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/07/15, 22:11

Voor degenen die knutselen zonder de juiste uitrusting om zichzelf te beschermen, vergeet niet het veiligheidsblad van het product in kwestie te raadplegen....Trichlo, aceton en andere vreugdevolle dingen.....als het gebeurt, is dat niet waar je aan zult sterven......... : Cry:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 07/07/15, 13:54

als het gebeurt, ga je daar niet dood aan...

maar het kan nog steeds helpen! : Mrgreen: Het is dus absoluut noodzakelijk om buiten te werken (het verdunt de dampen en het voorkomt ophoping) en met een geschikt masker zou het beter zijn...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 17/07/15, 20:08

Ik heb net een product van SONY gekocht en...het zit vol met polystyreen! Bah...

Uh het is geen Japanse SONY?

Ah ja, het kan Japans zijn gemaakt in China ... terwijl Epson het Japans moet zijn gemaakt in Japan?

Ik zal dit op de dozen controleren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/07/15, 10:21

bent u zeker van de ecologische superioriteit van karton ten opzichte van polystyreen?

zijn kartonnen verpakkingen echt efficiënt recyclebaar? het verpakkingskarton is vaak al uit de recycling, en slecht voor latere recycling

karton recyclen is duur qua energie en chemicaliën... vaak wordt het niet gerecycled maar verbrand, en in dit geval is polystyreen beter

vaak doen we verpakkingen zonder polystyreen om onszelf een ecologisch imago te geven, ook al bewijst niets dat dit waar is

karton is goed voor het maken van kartonnen verpakkingen, het is veel minder effectief voor wiggen: gecompliceerd ontwerp en ondersteunt niet meerdere schokken: wanneer een eerste schok de wigdelen heeft vervormd, beschermt het niet langer tegen de volgende schokken: polystyreen is veel veiliger
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/07/15, 11:12

Christophe schreef:Ik zal dit op de dozen controleren...


Verificatie gedaan: de 2 producten zijn...Made in China... :|

Heeft Epson een sterker groen geweten dan Sony?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/07/15, 11:13

chatelot16 schreef:bent u zeker van de ecologische superioriteit van karton ten opzichte van polystyreen?

(...)

karton recyclen kost veel energie en chemicaliën... vaak wordt het niet gerecycled maar verbrand, en in dit geval is polystyreen beter (...)


Beter in wat? Ik kan je daar niet volgen...

Heeft u studies over de productie en recycling van karton en polystyreen?
0 x

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten