WEEE: Toxic-Tech rapport en ranking bedrijven

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Avatar de l'utilisateur
kryxx
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 14/11/07, 08:47

WEEE: Toxic-Tech rapport en ranking bedrijven




par kryxx » 29/11/07, 10:03

hello,
om het bericht te volgen https://www.econologie.com/forums/greenpeace ... t3796.html over het milieu heeft greenpeace zijn zesde rapport voor een "groenere" elektronica-industrie uitgebracht.

Tot nu toe werden zowel gameconsoles als tv's niet in de ranglijst opgenomen. Maar als we de explosie van de een kennen en het plasma en LCD-scherm van de ander, zou het ongerijmd zijn geweest om ze niet op te nemen. Zo zien we de komst van "nieuwe bedrijven" en welke bedrijven! Je kunt je zelfs afvragen waarom ze ze niet eerder hebben opgenomen. Laten we dus Nintendo, Microsoft, Philips en scherp noemen.

En dit nieuwe rankingbeleid kan niet erger zijn voor Nintendo. Voor zijn deelname krijgt het Japanse bedrijf een 0 point, 0 dat nooit is toegekend sinds het maken van deze gids! Tot nu toe waren de ratings gebaseerd op wat de bedrijven in de steek gelaten hebben, deze keer en ondanks de weerstand van Nintendo lijkt het volgens Iza Kruszewska van greenpeace dat er tests worden uitgevoerd. En Nokia, ooit een grote winnaar op het woord van het rapport, is gedegradeerd naar de 9th positie.

Een goed punt echter, en zeker de ROHS is niet vreemd, de algemene trend is vrij positief. Maar de tijd raakt op.

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 29/11/07, 11:31

Hallo en welkom bij forums.

Heb je het volledige rapport kunnen vinden? Op de website van Greenpeace vond ik alleen de ranglijst van 2007 september ... http://www.greenpeace.org/france/campai ... toxic-tech

Als "gelukkige" processor van een Wii zou ik graag meer willen weten over het niet respecteren van het milieu door Nitendo ...

Overigens is deze diavoorstelling angstaanjagend (hoewel al bekend):

http://www.greenpeace.org/france/campai ... -e-dechets
0 x
Avatar de l'utilisateur
kryxx
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 14/11/07, 08:47




par kryxx » 29/11/07, 11:40

ja het rapport is hier, maar in anaglais zie ik dat u in Frankrijk hebt gezocht: p

http://www.greenpeace.org/international ... es-line-up

je vindt voor elk een gedetailleerde beschrijving en die van Nintendo is er
http://www.greenpeace.org/raw/content/i ... endo-r.pdf in pdf
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 29/11/07, 11:42

dank u :) Zie dit!

Gelukkig laad ik de batterijen op met de batboostor op de wii omdat het de meest vervuilende console op dit niveau moet zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
kryxx
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 14/11/07, 08:47




par kryxx » 29/11/07, 11:45

: Lol: : Lol: : Lol: : Lol: als het geen reclame is!
In het kort, ja het is mogelijk, het is de enige die draadloos gebruikt. aan de andere kant zou ik benieuwd zijn naar een test, want daar tegenover staat degene met de grafische engine en de armste processor, dus deze is niet aan
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 29/11/07, 12:02

Ben koi jpe om onze winkel niet op onze eigen site te adverteren?

Anders sprak ik batterijniveau, geen stroomverbruik.

Ik denk dat de stroomadapter 53W is, wat heel redelijk is (en waarschijnlijk minder dan andere consoles die tegelijkertijd op PS3-stijl of Xbox 360 zijn uitgebracht).

ps: Ik denk dat de PS3 ook een draadloze controller heeft ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
kryxx
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 14/11/07, 08:47




par kryxx » 29/11/07, 13:37

Christophe schreef:Ben koi jpe om onze winkel niet op onze eigen site te adverteren?

natuurlijk, maar het maakte me aan het lachen : Cheesy:

Anders sprak ik batterijniveau, geen stroomverbruik.
Wel, we moeten ze opnieuw laden, toch?

Ik denk dat de stroomadapter 53W is, wat heel redelijk is (en waarschijnlijk minder dan andere consoles die tegelijkertijd op PS3-stijl of Xbox 360 zijn uitgebracht).

ps: Ik denk dat de PS3 ook een draadloze controller heeft ...
Ja, maar hoewel het helemaal niet elektronisch is, verbruikt het niet meer batterijen als het niet naar de module kijkt? en de wii moet radio zijn terwijl de PS3 IR niet is?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 29/11/07, 20:02

Bonjour à tous

Op de link:

http://www.greenpeace.org/france/campai ... toxic-tech

"Wist u ?
* - De gemiddelde levensduur van computers is in ontwikkelde landen gedaald, van zes jaar in 1997 tot slechts twee jaar in 2005. "

Nergens vinden ze het beeld van 2-jaren, maar het voelt aan als handelsartikel en komt helemaal niet overeen met alles wat ik kon zien in mijn professionele en specifieke omgeving. Alles wat ik kon waarnemen was als het resultaat van de econologiepeiling.

www.econologie.com/forums/ deee-how-much-times-guard-vous-your-pc-t2590-20.html

Ik hoop dat de rest van de beoordeling met betrekking tot milieutoxiciteit niet pipoté is .... : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
kryxx
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 14/11/07, 08:47




par kryxx » 29/11/07, 21:04

perso het verbaast me niet dat ik heb gewerkt in een doos die verbonden is met PC.celles en ze veranderen regelmatig hun pc op 2 of 3 jaar. Maintyenant is dat het vrij grote dozen zijn, niet de vakmensen. om te weten dat de belastingen 3 jaar hebben toegekend om een ​​pc af te schrijven, maar een vrijgevigheid van 2-jaren is toegestaan. en ook dat is een beetje : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 29/11/07, 21:06

Welnu, het is duidelijk dat dit niet het leven is waar Greenpeace over wil praten, maar de duur van CHANGE.

Het is niet echt hetzelfde maar 2 jaar is nog steeds niet veel, ik heb jongens gekend die elke 6 maanden veranderden om aan de "top" te staan ​​...

Indien niet fiscaal een pc wordt afgeschreven op 3-jaren ... wat niet betekent dat deze na 3-jaren moet worden weggegooid, maar dat deze niet langer in de balans wordt meegenomen en daarom niets waard is voor het bedrijf ...dus vanuit dit oogpunt verandert het zo veel...

Hey ja, bedrijfsbelasting is een heilige manier om FORCER naar consumptie!

Door nadelen Ik weet niet of de belasting aan die kant sinds 97 is geëvolueerd ... ik denk dat geen ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 82-gasten