plastic flessen recycling PET thermische zonnepanelen

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

plastic flessen recycling PET thermische zonnepanelen




par Christophe » 26/03/16, 14:56

Een goed idee: hergebruik oude PET-flessen in zonnepanelen:

https://www.youtube.com/watch?v=ehDgXrpRlTU

Onderkant: de druk zal noodzakelijkerwijs beperkt zijn en hoe zit het met duurzaamheid?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Recycling van PVC-plastic flessen in thermische zonnepanelen




par chatelot16 » 26/03/16, 19:11

we kunnen geen flessen pvc vinden: het was de oude fles mineraalwater, die snel breekbaar werd door de zon ... Gelukkig zijn nu alle flessen in PET met een leven van de zon lang genoeg

Twee begrijp ik niet hoe zijn sensor werkt: als de flessen net met helder water zijn gevuld, gaat de zon zonder veel verwarming door
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Recycling van PVC-plastic flessen in thermische zonnepanelen




par chatelot16 » 26/03/16, 19:56

nee, de flessen zijn niet gevuld met water ze dienen alleen als glas: er zit een pijp in, waar?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Recycling van PVC-plastic flessen in thermische zonnepanelen




par Ahmed » 26/03/16, 20:55

Het moet een zwarte "socarex" -type buis zijn die verbonden is met elk T-stuk van de ingang / uitgang van de minitunnels die uit deze stapels flessen bestaan ​​...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Recycling van PVC-plastic flessen in thermische zonnepanelen




par Christophe » 27/03/16, 13:39

chatelot16 schreef:we kunnen geen flessen pvc vinden: het was de oude fles mineraalwater, die snel breekbaar werd door de zon ... Gelukkig zijn nu alle flessen in PET met een leven van de zon lang genoeg


Natuurlijk ... slip of the tongue, ik weet niet waarom ik PVC schreef in plaats van PET, misschien vanwege de PVC-buizen van de video?
Kortom, ik heb de titel rechtgezet!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Recycling van PVC-plastic flessen in thermische zonnepanelen




par Grelinette » 27/03/16, 13:50

De flessen dienen als een soort miniserre rond de pijp waarin het water wordt verwarmd en circuleert.

Wat de technische kant betreft, biedt de cilindrische vorm van de flessen een voordeel in termen van verwarming, vergeleken met bijvoorbeeld een eenvoudige glazen pvc- of vlakglas en een bekleding van de buis?

Ik plan om een ​​soortgelijk systeem maken gebruik van grote gereformeerde ramen (dus ook recyclen) om het koelmiddel pijp PE buis food-type spiraalvormig gewikkelde bedekken of het maken van een spoel op een zwarte plaat.

Volgens jou is het beter of slechter? ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Recycling van PVC-plastic flessen in thermische zonnepanelen




par Christophe » 27/03/16, 14:08

Grelinette schreef:Wat de technische kant betreft, biedt de cilindrische vorm van de flessen een voordeel in termen van verwarming, vergeleken met bijvoorbeeld een eenvoudige glazen pvc- of vlakglas en een bekleding van de buis?


1) Geen PVC met zonne-energie: het vernietigt UV zoals gezegd (sorry ik een fout in het onderwerp titel ...) gemaakt, consument kunststoffen bestand tegen UV zijn PET en Polycarbonaat is bovendien wordt deze in vlakke versie serredak, kassen hard.

Kijk naar de kas die ik een paar jaar geleden had gerenoveerd: Refit-real-work / renovatie-of-onze-kas-a-plate-of-pvc-golfplaten-t7461.html

De oorspronkelijke gegolfde platen werden PVC (kan moderne aangevuld, om ze beter bestand te maken, maar deze van 30 jaren werden aangetast en zeer bros), heb ik polycarbonaat herstel en dakframe ...

2) Het gebruik van een fles komt overeen met het principe van vacuümsensoren, dus ja er is een fysiek voordeel, voorzien om een ​​reflecterend oppervlak achter de flessen te hebben, zie het kleine schema van dit bericht: Zonnethermische / change of sensor-solar-vlakken of buizen vacuüm-t4998-90.html # p300712

Een lang debat tussen de 2-typen panelen was hier gedaan: Zonnethermische / change of sensor-solar-vlakken of buizen vacuüm-t4998.html

3) En ik zag net dat er al een onderwerp was over zonnecollectoren in plastic flessen: Zonnethermische / zonne-warmtesensor in fles-kunststof-t9223.html complementair daaraan dus ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Recycling van PET-plastic flessen in thermische zonnepanelen




par Ahmed » 27/03/16, 14:13

Het gaat meer om hergebruik dan om recycling, zoals we het nu horen ...
Ik denk dat een vlakke beglazing effectiever is dan deze cilindrische bekleding (minder verliezen), maar in het voorbeeld van de video zijn het lokaal verkrijgbare materialen die op meer genereuze breedtegraden werken in termen van zonneschijn .

In reactie op de post van Christophe verzonden tijdens het schrijven van deze:
Vacuümbuizen lossen dankzij deze uitgekiende configuratie de isolatieproblemen op; daarnaast bereiken ze goede prestaties vanwege zeer specifieke achterreflectoren, dus het is niet te vergelijken met een conventioneel en eenvoudig ontwerp van de pleksensor.
Dernière édition par Ahmed de 27 / 03 / 16, 14: 20, 1 keer bewerkt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Recycling van PVC-plastic flessen in thermische zonnepanelen




par Christophe » 27/03/16, 14:17

Grelinette schreef:Ik plan om een ​​soortgelijk systeem maken gebruik van grote gereformeerde ramen (dus ook recyclen) om het koelmiddel pijp PE buis food-type spiraalvormig gewikkelde bedekken of het maken van een spoel op een zwarte plaat.

Volgens jou is het beter of slechter? ...


Op het gebied van zonne-energie heb ik altijd gepleit (en ik denk dat ik gelijk heb ...) het volgende: focus op het oppervlak om de opbrengst!

Voor dezelfde kosten (menselijk en financieel) als je 2 keer meer oppervlakte kunt doen in plaats van de beste prestaties, moet je het oppervlak kiezen!

Omdat 2 m² "basis" zonnepanelen met een rendement van 60% (zeldzaam zijn de beglaasde panelen met een rendement van minder dan 60%) meer energie zullen leveren (over het jaar) dan 1 m² vacuümbuizen tegen 90% opbrengst ..

Uiteraard hangt het ook af van de context (installeerbaar oppervlak, beschikbare materialen, gewenst ontwerp ...) ...

ps: sommigen gebruiken oude aluminium radiatoren die in het zwart zijn geverfd en in 2 in de breedte zijn gesneden ... dit is een goede methode om te herstellen
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Recycling van PET-plastic flessen in thermische zonnepanelen




par chatelot16 » 27/03/16, 14:27

dit soort sensor heeft een voordeel in warme landen: met de pijpen noord-zuid gericht, is de kracht de hele dag constant: het oppervlak van de vangst is het oppervlak van de leidingen, dus dezelfde de hele dag

dit systeem is niet zo goed als een vlakke sensor als we op zoek zijn naar de maximale prestaties, maar oververhitting rond het middaguur kunnen voorkomen en de hele dag beter kunnen opstarten
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten