1ere auto's taxatie ontmanteling recyclagebedrijf

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: 1ere recyclingfabriek ontmanteling waardering auto's




par sen-no-sen » 16/05/16, 22:53

Ahmed schreef:(...) en daarmee samenhangend de vernietiging van de omstandigheden die het leven op aarde mogelijk maken (dit laatste wordt uiteraard niet bewust gezocht).


Menselijk gezien niet, maar vanuit technologisch oogpunt is het discutabel...
Le super-organisme anthropotechnique neigt van nature naar de overheersing van technologism op de antropos, het is helaas de richting van de geschiedenis (of beter gezegd in de richting van de determinismen in acties).
En het resulterende proto-bewustzijn wordt zeker niet gedreven door de verdediging van de wilde wereld.
Hoe meer de biosfeer zal worden beschadigd en hoe krachtiger de technologie zal worden, dit is een fundamenteel punt om te begrijpen voor de rest van de gebeurtenissen...
In veel opzichten, en ter ondersteuning van historisch bewijsmateriaal, lijkt het erop dat vervuiling, de opwarming van de aarde etc. voortkomen uit een bepaalde “logica” (let op, ik heb het niet over finalisme!).
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: 1ere recyclingfabriek ontmanteling waardering auto's




par Ahmed » 17/05/16, 11:04

Natuurlijk! Als deze finaliteit niet bewust door mensen wordt nagestreefd, dan moet deze finaliteit voortkomen uit een externe factor. Let daar op Marx had dit duidelijk onderscheiden door over de mannen van het kapitalisme te spreken als ‘subject-automaten’, een veelzeggend oxymoron, dat de dubbele werkelijkheid onderstreept van het bewust onafhankelijke subject, maar dat desalniettemin slechts een vervreemding (dat wil zeggen, zeer expliciet, om zich etymologisch te onderwerpen aan een extern determinisme étranger).
Het is niet specifiek voor het kapitalisme, ook al is het ongetwijfeld het meest effectieve systeem op dit gebied Spinoza had in zijn tijd* gezegd: "mannen geloven dat ze vrij zijn omdat ze zich bewust zijn van hun verlangens en niet weten wat hen drijft".

Aan de andere kant is in dit perspectief de vernietiging van de levensomstandigheden op aarde niet het doel, maar het middel om een ​​universum van technische artefacten tot stand te brengen, volgend op het stadium van accumulatie van abstracte waarde. om de mogelijkheid te bevestigen van wat wij waarnemen als een onderliggende, onstuitbare tendens.

*Spinoza drukt als filosoof zijn standpunt uit over de essentie van de mens en niet over de mens van het kapitalisme, maar is hij ook niet veroordeeld om zijn denken te beïnvloeden als een gedeeltelijke weerspiegeling van de conditionering van zijn tijd?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: 1ere recyclingfabriek ontmanteling waardering auto's




par moinsdewatt » 17/05/16, 20:17

Suez en Renault werken samen om metalen uit autowrakken terug te winnen

FRANCK STASSI Nieuwe fabriek op 17/05/2016

VERSLAG Al meer dan twintig jaar doet Renault een beroep op Suez voor het beheer van zijn industrieel afval. Met het noordelijke bedrijf Boone zijn ze nog een stap verder gegaan door de krachten te bundelen in de terugwinning en wederverkoop van metalen uit autowrakken. In plaats van een milieuorganisatie te betalen zonder enige hoop op winst, geeft de meerderheid van de autofabrikanten er de voorkeur aan de recyclingsector voor afgedankte auto's te controleren.

Beeld
Recycling van autowrakken in de MetalImpex Iberica-fabriek in Palencia (Spanje)

Je moet naar Palencia, 235 kilometer van Madrid (Spanje), gaan om te zien hoe een van de grote spelers op het gebied van milieudiensten, Suez, en een van de grootste spelers in de auto-industrie, Renault, samenwerken rond de terugwinning, recycling en wederverkoop van metalen. De twee Franse bedrijven exploiteren daar locaties die zich respectievelijk richten op de verwerking van metalen en de productie van auto's, die samenwerken, vijf kilometer van elkaar verwijderd. Voor de twee entiteiten staat een dergelijke samenwerking niet op zichzelf.
.............................


vervolg van het rapport: http://www.usinenouvelle.com/article/su ... ie.N391517
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: 1ere recyclingfabriek ontmanteling waardering auto's




par moinsdewatt » 17/05/16, 20:20

Ahmed schreef:
behalve dat vrijwel 20 jaar geleden dat we hebben goede monteurs die opgeslagen wrakken achter hun garage om de stukken op te halen heeft om zich te ontdoen van de naam van het milieu.
... Namens het milieu heel dom ... en dat is dom wordt verspild ... wanneer ze worden bewaard voor gebruik vermijdt afval ... is wanneer we gooien om te vernietigen wordt verspild.
Maar het is altijd hetzelfde verhaal, de politici zijn vol goede wil, maar beslissingen met hun onbevoegdheid goede intenties zijn slechte daden

Het milieu is de minste zorg van de "politici" en het is niet hun incompetentie die de oorzaak is. De "strijd tegen afval" of "bescherming van het milieu" zijn eenvoudige schermen die bedoeld zijn om verwarring bij het publiek te zaaien en om de werkelijke doeleinden te verbergen die de bevordering van dubbele groei zijn: die van het BNP en die van samenhangend met de vernietiging van de voorwaarden die leven op aarde mogelijk maken (het laatste wordt natuurlijk niet bewust gezocht).


Ahmed
het wordt pijnlijk deze negatieve en pessimistische geest.
Er zijn echt dingen aan het veranderen.

Als kind zag ik auto's en accu's achtergelaten op het platteland. Dat zie ik niet meer.
Er is vooruitgang op de banden (maar niet in Spanje hè.....) en op veel vlakken.

Wees een beetje positief.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: 1ere recyclingfabriek ontmanteling waardering auto's




par Ahmed » 17/05/16, 22:09

Het is waar, er is sprake van spectaculaire vooruitgang, dat wil zeggen dat het wachten is, en ik zie dat deze op perfecte wijze zijn vervalsende rol vervult. : Roll:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: 1ere recyclingfabriek ontmanteling waardering auto's




par sen-no-sen » 18/05/16, 00:10

moinsdewatt schreef:Ahmed
het wordt pijnlijk deze negatieve en pessimistische geest.
Er zijn echt dingen aan het veranderen.

Als kind zag ik auto's en accu's achtergelaten op het platteland. Dat zie ik niet meer.
Er is vooruitgang op de banden (maar niet in Spanje hè.....) en op veel vlakken.

Wees een beetje positief.


zijnde totalement doelwitmerken we op dat de implementatie van middelen gericht op de bescherming van het milieu in werkelijkheid slechts een eenvoudige zaak is aanpassingsvariabele.
Je zegt dat toen je jong was, er batterijen waren, verlaten auto's op het platteland... natuurlijk,maar toen was het aantal geproduceerde voertuigen in de wereld veel minder belangrijk, was het toen "denkbaar" om hier een paar karkassen aan moeder natuur na te laten....
Het probleem is dat dit fenomeen tegenwoordig bij ons simpelweg zeldzaam is.maar in ontwikkelingslanden wordt het met 100 vermenigvuldigd.
In geïndustrialiseerde landen is het simpelweg niet mogelijk om afval midden in de natuur achter te laten (om sanitaire redenen bijvoorbeeld), recycling is daarom een ​​structurele noodzaak (nog een!).
Kortom, het simpele feit dat men met zijn afval omgaat, is in werkelijkheid, en op een onpartijdige manier, met als gevolg dat de vervuiling nog nooit zo groot is geweest!

Het derhalve subjectief om te zeggen dat de dingen ten goede veranderen.

Beeld
2 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: 1ere recyclingfabriek ontmanteling waardering auto's




par Obamot » 18/05/16, 04:34

moinsdewatt schreef:Ahmed
het wordt pijnlijk deze negatieve en pessimistische geest.
Er zijn echt dingen aan het veranderen.
Wees een beetje positief

Over het algemeen heb je gelijk...
Niettemin zal het in deze sector erg moeilijk zijn om "positief" te zijn (nou ja, het hangt ervan af voor wie, winsten en stijgingen en wie van eigenaar verandert)
Het is dus niet gek om de reflectie nog wat verder door te voeren, een beetje te zien : Arrowd:

chatelot16 schreef:auto sloopwerven zijn wat altijd! ze altijd recyclen

Het is al het einde van de autosloop in mijn omgeving. Na deze serieus te hebben gereguleerd (het beperken van diverse vervuilingen, richtlijnen om de infiltratie van verontreinigende stoffen in de bodem te verminderen, enz.) zijn het nu de verzekeringsmaatschappijen die de "markt" van hen hebben "gestolen" (geconfisqueerd) bij de bron. De karkassen van beschadigde voertuigen worden niet langer zoals vroeger naar de sloop gebracht, maar worden rechtstreeks op internet verkocht (er zijn geen kleine winsten...).

https://www.axa-winterthur.ch/fr/entrep ... fault.aspx

Alleen autowrakken die al heel oud zijn en voor veel mensen niet meer interessant zijn, worden voor de sloop achtergelaten, dus huren ze geen grote stukken grond meer om ze op te slaan, omdat het niet meer rendabel is. Idem voor recyclingfabrieken die de facto niet langer over "interessante" voertuigen beschikken (ik bedoel voldoende herstelbaar en economisch winstgevend: mijn gok...dus ik betwijfel of dergelijke fabrieken bestaan, de karkassen gaan liever naar de Oosterse landen of naar Afrika amha)

Een van de redenen hiervoor is eenvoudig en logisch: alleen een monteur kan over de installatiecodes voor elektrische onderdelen beschikken in een toekomst die al is begonnen. Bij Peugeot bijvoorbeeld moet voor alle "aangesloten" onderdelen de code op de dag van ontvangst in de boordcomputer worden ingevoerd! En voor bepaalde onderdelen is dit al bijna tien jaar het geval!
Een ander (ook al is het pure speculatie van mijn kant) is dat het voor fabrikanten veel interessanter is om een ​​voertuig buiten gebruik te stellen als "potentiële bron van reserveonderdelen" voor de "particulier", omdat het feit dat het zoeken naar onderdelen pijnlijk wordt en het steeds vaker aanmoedigen om door een garage te moeten gaan (en steeds vaker), de kosten van onderhoud/reparatie drastisch verhoogt, en dit duwt de facto om een ​​nieuw voertuig te kopen (aangezien het meer dan ooit nodig is om twee keer na te denken voordat u een reparatie uitvoert...).

Ten slotte zijn er antagonismen, zoals het juist bevrijden van consumenten van de jukken van fabrikanten (verplichte OBD-diagnose-aansluiting, dan OBD2 met standaardconnectoren) en het proberen de ODB buiten werking te stellen door de sector complexer te maken om "gedurfde" te ontmoedigen. Als je tegenwoordig een OBD-interface wilt die standhoudt, is een grafisch tablet niet langer voldoende, je hebt een model van € 30 nodig (een echt schandaal en chantage). Het is een enorme vicieuze cirkel.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: 1ere recyclingfabriek ontmanteling waardering auto's




par moinsdewatt » 19/05/16, 22:32

Obamot schreef:
Het is al het einde van de autosloop in mijn omgeving. Na ze serieus te hebben gereguleerd (het beperken van diverse vervuilingen, richtlijnen om de infiltratie van verontreinigende stoffen in de bodem te verminderen, enz.) zijn het nu de verzekeringsmaatschappijen die de "markt" van hen hebben "gestolen" (geconfisqueerd) bij de bron. De karkassen van beschadigde voertuigen worden niet langer zoals vroeger naar de sloop gebracht, maar worden rechtstreeks op internet verkocht (er zijn geen kleine winsten...). ..


het beweegt alleen de markt voor deze gebruikte onderdelen.

Hetzelfde geldt voor de advertenties in de kranten van 15 jaar geleden. Het bestaat niet meer.

Op andere terreinen spreken we over uberisatie.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: 1ere recyclingfabriek ontmanteling waardering auto's




par moinsdewatt » 19/05/16, 22:39

Mis deze kans niet om uw auto te repareren
HET FEIT VAN DE DAG. Professionals zullen straks goedkopere tweedehands onderdelen moeten aanbieden.

21 april 2016 Le Parisien

Een simpele wijziging, die vorig jaar onopgemerkt bleef toen deze werd geïntroduceerd in de wet op de energietransitie, zal de autoreparatiemarkt ontwrichten. Garages zijn binnenkort genoodzaakt klanten tweedehands onderdelen aan te bieden. En pas op voor de recalcitranten: er staan ​​boetes op stapel.


Het enige dat nog rest is de publicatie van het uitvoeringsbesluit, dat binnen het jaar wordt verwacht.

Uw voertuig repareren met tweedehands onderdelen? De praktijk wordt echter door de Fransen gemeden. Volgens cijfers van de National Council of Automotive Professions (CNPA) vertegenwoordigen tweedehands voertuigen slechts 3% van de markt voor de verkoop van reserveonderdelen, die niettemin substantieel is: € 13 miljard.


De Fransen hebben het nog steeds koud

Met arbeid loopt het zelfs op tot 30 miljard euro. Uit een enquête die in januari onder zijn gebruikers werd gehouden, bleek dat 54% van de ondervraagden nog niet klaar is om de sprong te wagen. De reden ? Beveiliging. Ze twijfelen aan de levensvatbaarheid van de munten.

En toch is de tijd dat ze door de monteur werden opgepakt zonder de herkomst te kennen, voorbij. Ze worden uit beschadigde auto's of aan het einde van de race gehaald en worden nu gecontroleerd, getest en gecertificeerd. En bedrijven hebben echte supermarkten opgezet voor gegarandeerde tweedehands auto-onderdelen, zoals Caréco, dat net een nieuwe winkel heeft geopend in Bobigny, in Seine-Saint-Denis.

Een veelbelovende ader, vooral omdat de besparingen voor automobilisten gemiddeld kunnen variëren van 50 tot 70%, terwijl onderhoud 27% van het autobudget van huishoudens vertegenwoordigt. En uw voertuig laten repareren wordt steeds duurder. Volgens INSEE stegen de prijzen tussen 2007 en 2013 gemiddeld met 3% per jaar. Het is echter onmogelijk om alles te vervangen door gebruikte onderdelen. Voor bumpers, koplampen, banden, spiegels, dynamo's of motoren: geen probleem. Maar van het kopen van remblokken of schijven die al gebruikt zijn, is geen sprake. Of vervang zelf een airbag. Binnenkort zal bij besluit van de Raad van State de lijst van de betrokken onderdelen worden opgesteld.
................
...............


http://www.leparisien.fr/automobile/int ... 733471.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: 1ere recyclingfabriek ontmanteling waardering auto's




par Obamot » 20/05/16, 04:49

Je hebt gelijk, je moet de dingen van de positieve kant bekijken [ :schok: ] Ik kan een nieuwe en gegarandeerde Chinese dynamo krijgen (gekocht in Europa en geleverd vanuit Duitsland) voor € 42 (ik heb het net gecontroleerd), ik betwijfel of een monteur mij deze prijs zal bieden, zelfs voor een tweedehands onderdeel!

Omdat ze deze optie niet meer kunnen weigeren, heb ik dit al gedaan door mijn nieuwe remschijven naar de garage te brengen en hoefde ik alleen de maand te betalen voor de montage (+nieuwe remblokken), wat mij een scheel heeft bespaard van het moeten betalen van schijven aan 500€ en een uitlaat aan bijna 1€ (alles gevonden tegen 000 of 10% van de dealerprijzen gemonteerd geleverd, terwijl de dealerprijzen de pose niet omvatten...)

Je moet de uberizers uberiseren, maar plotseling dreigt mijn gebruikelijke garage te sluiten :schok: Ik ben "verheugd" om het toepassingsbesluit te zien!
Ik denk vooral dat dit te danken is aan de hand van de dealers om normale toegang tot de ODB onmogelijk te maken, er was een parade nodig. Tenslotte hadden de bouwers er beter aan gedaan om het niet ingewikkeld te maken!

Maar bedankt voor deze zeer nuttige info.
0 x

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 65-gasten