3 e-books gratis anti junk food recepten

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

3 e-books gratis anti junk food recepten




par Christophe » 07/10/10, 11:49

Hier vindt u 3 kookboeken, voor de lokale en kwaliteitskeuken, gratis verstrekt door www.APAQW.be : http://www.apaqw.be/page.asp?id=1389&langue=FR

De eerste onthult zelfs de geheimen van de recepten van sommige chef-koks, met alstublieft de voedingsbijdragen per recept!!

Je smaakpapillen zullen de APAQW dankbaar zijn!!

Bewaarders van het terroir

Een nieuwe wereld


Beeld

Vroeger was er aan de ene kant de gastronomie, die volledig gewijd was aan het gehemelte, zelfs als dit de gezondheid schaadde, en aan de andere kant dieetrecepten die gezuiverd waren van elke schadelijke overdaad, maar ook verstoken waren van het vermogen om het gehemelte te vleien. Deze twee werelden keken elkaar aan als ijzeren honden, en jij moest jouw kant kiezen...

Dit boek biedt een innovatieve benadering bij het verkennen van een nieuw universum dat gastronomie met een gezondheidsdimensie vormt. Dit zijn geen dieetrecepten of recepten die bedoeld zijn om je te helpen afvallen (hoewel sommige heel licht zijn), maar eerder smakelijke gerechten die volledig deel uitmaken van de gastronomie van getalenteerde chef-koks, met een gezondheidsconnotatie als achtergrond.achtergrond, bewust discreet, maar zeker aanwezig...

Lokale smaken downloaden


Biologische kazen uit Wallonië

25 producenten - 25 recepten

Het land herontdekt


Beeld

Waalse biologische kaasmakers maken meer dan 130 kazen, waarvan de meeste op basis van rauwe melk en met een natuurlijke korst... authentieke, gezonde, voedzame, smaakvolle en seizoensgebonden streekproducten. Vaak beloond voor hun uitzonderlijke kwaliteit, hun originaliteit, hun karakter, worden al deze biologische kazen u gepresenteerd door 25 gepassioneerde ambachtslieden, aan het hoofd van dynamische, gediversifieerde, creatieve en toegankelijke bedrijven.

Ga zonder verder oponthoud op pad om dit uitzonderlijke terroir te ontdekken.

Download Biologische kazen uit Wallonië


Varkensvlees anders!

Beeld

Wat dacht je van een speenvarkensrek met honing en gember of Rossini-stijl met gekonfijte citroen?

Hoewel de varkensfiletbakker met kool erg aantrekkelijk is.

Kortom, aarzel niet langer en vraag vandaag nog het receptenboek “Varkensvlees anders” aan.

U profiteert van het wijze advies van de winnaars van de Horecatel-wedstrijd.

Smakelijk eetlust.

Download Le Porc anders!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 07/10/10, 18:48

Bedankt, beste Christophe, voor het onder de aandacht brengen van onze lokale knowhow! Onze Franse vrienden die België goed kennen, weten dat we verre van dwaas zijn als het om eten gaat.

Ik stuur de links meteen door naar Bobonne (en niet geïnteresseerd, daarmee! :D )
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 07/10/10, 19:22

elephant schreef:we zijn verre van mouwloos als het om eten gaat.


Eh... als we gefrituurd voedsel uitsluiten, ja, daar ben ik het mee eens : Mrgreen: : Mrgreen:

Omdat ik bij sommigen nog steeds dingen zag die je beter niet kunt herhalen bij de DDASS (equivalent aan de AFSCA) :schok: : Lol: en niet alleen in gefrituurd voedsel... :| :|

Nou, ik overdrijf een beetje... maar er zijn ook hele vieze gefrituurde etenswaren, hè...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 07/10/10, 22:25

Het is allemaal een kwestie van middelen...ga je Gault et Millau halen... : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten